
La pel·lícules de Fu Manchú que Harry Alan Towers havia produït durant els anys 60 van passar de la correcció artesanal de les dues primers dirigides per Don Sharp, a un final dement amb les altres dues que s'empescà Jess. En mig una de ben poc destacable a càrrec de Jeremy Summers. S'ha de dir que Towers anà a buscar Jess per la fama que havia aconseguit de rodar ràpid sèries B internacionals amb pressupostos ajustats. Per tant no caldria fer excessius escarafalls respecte a la inconsistència de la producció. Si va fer servir fragments de El hundimiento del Titánic (1958) o de Las novias de Fu Manchú (1966), així com d'altres retalls sense identificar, no crec que fos per mala fe. Senzillament, no tenia diners per anar enfonsant vaixells o per fer esclatar preses d'aigua. Però malgrat la migradesa dels recursos (o justament per això), Jess aconsegueix un nivell de disbarat que s'adiu molt amb l'esperit de les novel·les de Sax Rohmer. Perquè les novel·les, malgrat la simpàtica irracionalitat pulp que desprenen, són dures de rosegar, tret d'algunes espurnes de genialitat, com quan Nayland Smith i el doctor Petrie es disfressen d'artistes futuristes per a que Fu Manchú no els conegui (Los misterios del Si-Fan). Des del meu punt de vista Jess no fa altra cosa que aprofundir per aquest costat. I, és clar, el resultat és ben peculiar. Entenc que aquesta mena de cinema tan desvergonyit sigui incòmode per a la majoria d'espectadors, acostumats a coses menys descarnades, però a mi ja m'està bé. I em sembla tan representatiu de Jess com les abans esmentades Rififí en la ciudad o Las vampiras que, malgrat ser més polides, pertanyen a un món narratiu igualment informal.
No hay comentarios:
Publicar un comentario